winterdipje

6 december 2018

Het is nog twee weekjes, en ik merk dat de youthub minder druk begint te worden. Mijn stagebegeleider en ik noemen het het winterdipje haha!
Veel leerlingen zijn ziek geweest vorige en deze week en ik voel mezelf ook niet top. Loopneus en hoofdpijn in combinatie met veel harde schreeuwstemmen en tafeltennis gaat niet helemaal lekker op een maandagochtend ;)
Maar deze rustige tijden zorgen wel voor een minder grote barrière tussen de leerlingen en ons. Dus ik heb mijn kans gepakt en veel een op een spellen gespeeld met de studenten. Ik heb tijdens deze stage erg veel kleine spellen leren doen. Monopoly, tafeltennis, poolen en zelfs een beetje FIFA negentien... Dat is niet het nuttigste op zichzelf maar in combinatie met de gesprekken die eruit komen met de leerlingen vind ik het erg leuk en leerzaam.
Ook de grote cultuurverschillen met spellen spelen heb ik leren kennen. Monopoly word hier in Malta al uit de kast gehaald, al is het maar voor een klein half uur, terwijl in Nederland trekken we er meestal wel drie uur voor uit.
Verder is het belangrijk fair te spelen, en er word netjes handen geschud met de winnaar naderhand.